Leverans
Fri frakt i hela Sverige
OBS! Leverans till dörren innebär att varan/varorna levereras till fastighetsgränsen (så nära ytterdörren som möjligt med bil). Vid leverans till lägenheter i flerbostadshus levereras varan/varorna till porten.
Lagerförda varor:
Skickas vanligtvis inom 4-6 arbetsdagar från vår butik/vårt lager. Om du inte har mottagit din beställning inom 14 arbetsdagar efter att den har gjorts, ber vi dig att kontakta oss via kontaktformuläret. Om du av någon anledning inte får dina varor kommer du självklart att få återbetalning för det du har betalat.
Beställningsvaror:
Beställningsvaror har olika leveranstider och kan variera mellan 2-14 veckor. DESIGN4U tar inget ansvar för eventuell förlängd leveranstid eller förseningar i leveransen som beror på oförutsedda utmaningar hos leverantörer och fabriker, eller vid frakt av beställda möbler. DESIGN4U har skyldighet att informera kunden om förväntad leveranstid.
Beställningsvaror (varor som är ”made to order”) betraktas som specialbeställningar och omfattas inte av vanliga ångerrätten. Det kan till exempel vara en TV-bänk eller en soffa som köps med eget val av tyg/färg och tillverkas på beställning utan att vara lagerförda.
Leveranstiden kan vara längre om du har beställt en vara i en annan storlek än standard. Under sommarperioden, högsäsong eller kampanjperioder kan leveranstiden vara längre på grund av hög orderingång.
Du är alltid välkommen att kontakta oss för mer information om leveranstiden för din beställning.
Du kommer alltid att bli uppringd innan leveransen så att du slipper att vänta hemma. Vi skickar spårningsnummer till både ditt mobilnummer och e-postadress. Vid beställning av hemleverans kommer varan att levereras till första hinder, till exempel huvudingången till en lägenhetsbyggnad. Inbärning i hus/lägenhet ingår inte i leveransen och måste beställas i förväg mot en extra kostnad. Föraren är behjälplig efter förfrågan.
Om din beställning inkluderar större möbler rekommenderar vi att du kontrollerar att varorna får plats genom trapphus/hissar, dörrar och andra ingångar. Om varan inte kan levereras till adressen på grund av hinder från din sida är varan ditt ansvar. Transportören kan inte hållas ansvarig för skador som uppstår på din egendom om det inte beror på försumlighet från transportörens sida.
HMS (hälsa, miljö och säkerhet)
Våra förare använder obligatoriskt skyddsutrustning och kan inte ta av sig skyddsskor vid möbelleverans. Se därför till att golvet är tillräckligt skyddat. Vid ”hjemlevering innbæring” förutsätts att det finns tillgång till hiss vid leverans till högre våningar. Kunden är själv ansvarig för att undersöka och säkerställa på förhand att varorna får plats genom dörrar, hissar, trapphus osv. Om varan av denna eller någon annan anledning inte kan levereras till adressen är varan kundens ansvar. Transportören kan inte hållas ansvarig för skador som uppstår på kundens egendom, om inte skadan beror på försumlighet från transportörens sida.