Returer & reklamationer

Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera dina produkter till oss inom 14 dagar.

Önskar du returnera produkter du beställt, vänligen kontakta vår kundservice med ditt ordernummer så återkommer de med en retursedel samt returinstruktioner.

SÅ HÄR GÖR DU EN RETUR

1. Gör en Returanmälan genom att maila vår kundservice: hello@d4u.se

2. Packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt. Bifoga följesedeln i paketet.
(Om du har valt faktura, kontakta AfterPay  för att förlänga förfallodatum på fakturan.)

3. Fäst fraktsedeln väl synlig på paketet .

4. När din retur har kommit fram till oss återbetalar vi motsvarande belopp/ justerar din faktura.
Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur.

5. När din retur är behandlad meddelar vi dig via mail.

Returadress:

D4YOU Sverige Filial c/o DESIGN4U
Postia 146
214 13 Malmö

Viktigt att tänka på när du gör en retur

Varorna bör packas väl i oskadad originalförpackning samt emballeras väl, gärna i originalemballage om det är i helt skick. (Produktens originalförpackning ska inte användas som ytterkartong.) Vid retur av tapetrullar ska förpackningen vara obruten. För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn, kundnummer och ordernummer – bifoga följesedeln i paketet så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur.

Returer ska skickas till vår returadress. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp står du som kund för fraktkostnaden.

Reklamationer & felleveranser
Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet, detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till hello@d4u.se senast inom 7 kalenderdagar.

Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, var vänlig kontakta kundservice på hello@d4u.se innan du returnerar produkten. Ange alltid ditt ordernummer i mailet. Bifoga en digital närbild om produkten är skadad samt ytterligare en bild om det finns yttre skador på paketet. Vid eventuell återsändning av reklamerad produkt skickar vi en förbetald returetikett. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten.

Om du har valt faktura som betalsätt, observera att den ska betalas även om varan reklameras. Eventuell reglering av fakturan sker när ärendet har hanterats.

Återbetalningar
Vi återbetalar dig hela ordervärdet inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur. Om du har valt att betala med kredit-/betalkort eller direktbetalning sker återbetalningen till samma konto som du har använt.

Om du har fått en faktura och vill returnera hela eller delar av ordern ber vi dig vänligen att kontakta AfterPay för att förlänga förfallodatum på fakturan. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att den inte går vidare i kravkedjan. AfterPay kontaktar du på tel. 0340-59 61 01 eller via mail till kundservice@afterpay.se. Öppettider: måndag till torsdag 08.00-17.00, Fredag 09.00-17.00. Stängt lördag-söndag samt helgdagar.

Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en retur.

Vid alla returer skickas en bekräftelse via mail till dig att returen är behandlad, alternativt avslutad hos AfterPay. Du får då en ny faktura med eventuellt kvarvarande belopp som ska betalas in.

Byten
Om du vill byta en vara så måste du lägga en ny order på vår hemsida på den vara du istället önskar och returnera den oönskade varan till oss. Vi skickar då den nya varan till dig omgående och när vi fått in din retur gör vi en återbetalning till ditt konto. Återbetalningar sker enligt ovan.